Amazon îi bagă „bețe în roate” lui Zuckerberg: Facebook riscă să devină irelevant, cât de curând
Puterea destul de limtată a Facebook de a pune la bătaie publicitate țintită, laolaltă cu modificările Amazon în ceea ce privește modul în care gestionează acest aspect, a determinat un număr imens de mărci să își modifice bugetele alocate.
În ceea ce privește comerțul cu amănuntul, s-a întegistrat deja o tendință de migrare către serviciile de publicitate oferite de Amazon, din câte s-a raportat, iar aceasta are deja efecte semnificative atunci când vorbim despre Madison Avenue sau Wall Street, printre altele.
Amazon o duce din ce în ce mai bine
Ofertele de publicitate foarte bine împământenite ale gigantului Amazon, în ceea ce privește multitudinea de mărci care sunt comercializate pe site, au dus la un crescendo evident. La calcul intră și capacitatea redusă a Facebook de face față concurenței.
Rezultatul a fost unul cât se poate de evident: schimbări de confidențialitate la Apple (printre altele), ceea ce a dus la realinierea standardelor deja cunoscute.
Ceea ce este foarte interesant este că, până acum un an, Amazon a ținut secretul în ceea ce privește câștigurile pe care le opține din publicitatea targetată, deși s-a bănuit că gigantul nu o duce deloc rău.
În prezent s-a aflat că divizia de publicitate a companiei reprezintă o afacere anuală de 38 de miliarde de dolari. Mai mult, săptămâna trecută s-a raportat o creștere de 19%, ajungându-se până la 11,6 miliarde de dolari.
Ce-i drept, Google n-a suferit prea mult din pricina actualizării iOS de la Apple, cu toate astea, afacerea cu publicitate arată încetinire economică, chiar dacă nu atât de evident.
În definitiv, Alphabet a bifat o creștere a veniturilor cu 1%, ajungând la suma de 76 de miliarde de dolari.
Amazon a reușit să ajungă pe locul trei pe piața globală de reclame digitale, cu o cotă de 7,3%, ceea ce este, cu adevărat, un salt impresionant, într-un timp relativ scurt.
Totuși, chiar dacă mai are puțin până să depășească Facebook, datele actuale arată că inevitabilul se poate produce, de vreme ce datele Meta includ atât Facebook, cât și Instagram, laolaltă.